Borduren

Vandaag zondag, DE dag om te ontspannen. Wij hoeven vrijwel nooit op zondag te werken, we gaan eigenlijk ook zelden naar de winkel op zondag. Erfenis van vroeger het gebruikelijke kerkbezoek.
En eigenlijk vind ik dat ook heerlijk om zo te houden.
De zondag kan dan blijven voor echt uitrusten, bezoek aan ouders, of eventueel wat wandelen of museum bezoek.

Vanmiddag zijn we bij onze dochter geweest die op kamers woont. Problemen met de koel/vries kast. En wat fijn dat pap en mam dan even komen om mee te kijken. Lekker een handwerkje mee en terwijl vader en dochter een koel/combinatie op internet uitzochten en bestelden, was ik lekker bezig
met mijn borduurwerk.

borduren, draak, draakje, HAED, heaven and earth design

Draakje


Sinds 1 oktober ben ik hier aan begonnen. Een HAED, Heaven and Earth Design. Dit zijn patronen van foto's of kunstwerken en worden dus ook geheel en full-color geborduurd.
Het patroon heet So many books, so little time en bestaat ui 12 pagina's.
Wanneer ik elke maand een pagina kan doen ben ik met een jaar klaar. Stiekem is dat mijn doel.

Ik vind het heerlijk om te borduren. Dat is voor mij ontspanning, hoewel je je spieren best aanspant.
je zit toch telkens in dezelfde houding.
Wat ik wel prettig vind is ondertussen iets op tv kijken of een luisterboek luisteren. Anders ga ik me vervelen.

Mijn hoofd moet blijkbaar toch wel bezig gehouden worden. Ik ben zo gek op borduren dat ik het vaak maar niets vind om op visite te gaan of te ontvangen.
Is dat niet een beetje rigide?

Reacties