Hoe je een druilerige dag fijn maakt.

Fijne dag of sombere regendag?

Van het opstaan vanmorgen af, de hele dag heeft het geregend. Even droog, snel naar de winkel, maar tegen de tijd dat je je spullen bij elkaar hebt gegrepen regent het weer.

Maar ik had vandaag een thuis werk dag. Hoewel er ook IN huis nog veel moet gebeuren, dat gaat immers altijd wel door, zijn dat ook dagen waarop ik met onze eigen zaak aan de slag ben. Embrace the World is de naam, en we verkopen cadeau- en gebruiksartikelen, voornamelijk Fair Trade. Wanneer je wilt kijken  kun je op de volgende link klikken.

Maar bijvoorbeeld ook Doppers, wierook, klankschalen en, niet te vergeten, Hakhoning.
Hierin zijn we ook groothandel, we leveren aan bijvoorbeeld bakkerijen, delicatessen zaken enz. Mooie bijzondere winkels met eerlijke producten waar onze hakhoning ook tot z'n recht komt.

Het loopt nog niet echt storm, je moet je plekje veroveren op de markt. En dat valt niet mee. 
Hoe meer werk je in je website stopt, hoe groter de kans dat je in de lift zit.

Wanneer is het genoeg?

Ik begin de dag met een lijstje maken, zodat ik weet wat ik doen moet en, niet onbelangrijk, kan afstrepen. Meestal zet ik er te veel op, en zolang ik me maar realiseer dat ik er een week over ga doen, is dat niet erg. 
Ik vind dat heerlijk. Lijstjes kunnen afstrepen. Ik zet dan ook ALLES er op. 
foto maken - foto uploaden - pakketje klaarmaken- verzending voorbereiden- pakket wegbrengen.
Zo ongeveer dus. Dan kan ik lekker afstrepen. Geeft zo'n heerlijk gevoel.
Het zijn de kleine dingen die een dag fijn maken.

Ik vind het heerlijk werken. Maar... pas op dat je lijst niet zo groot is dat het niet te doen is. Wanneer er te veel blijft staan gaat het mis. Dan werkt het averechts. 

Ben benieuwd of veel mensen dat doen. 

Dienblad met kaars, wierook brander en brandende touw wierook in schaaltje zand

Als laatste mijn foto van vandaag: Touw wierook. Voor meer info kun je hier kijken: naar touw wierook


Reacties